Kuidas püüda klienti? Mõtle nagu pankur

Kui kaupmees peaks valima, kas mõelda gerilja moodi nagu kiirlaenupankur või keskenduda ainult numbritele nagu raamatupidaja, siis tuleb tunnistada, et just pankuri mõtteviis aitab teenida rohkem kasumit ja… teha samal ajal ka kliendid õnnelikumaks.  

Raamatupidaja mõtteviis on korrektne ja põhineb numbrite jälgimisel. Raha mulle, kaup sulle. Iseenesest ei ole see halb – tänu sellistele raamatupidajatele seisavad paljud ärid kindlatel jalgadel.
Kiirlaenupankur mõtleb hoopis teisiti. Ta kõnnib otsekui noateral. Eesmärk on leida võimalikult palju vähegi maksujõulisi inimesi, kelle krediidireting on madal, ning neile siis laenu pakkuda. Pankur teab, et osad kliendid ei maksa laene kunagi tagasi, aga ausate klientide maksed katavad juba ette kahjumi. Mõnikord maksab risk kätte, mõnikord aga tasub kuhjaga ära.
Pankur oskab ka kliente meelitada. Esimest kiirlaenu uuele kliendile pakutakse tihti ilma intressita ning paindliku maksegraafikuga.
Samas tasub mõistlik riskide võtmine end sageli ära. Sellest loogikast lähtub ka Erply – meilt saab abi ka kõige väiksem ettevõte ja kõige arglikum alustaja. Ja samas oleme me olemas ka selle jaoks, kes hindab ebatraditsioonilist mõtteviisi ja julgeb võtta riske, näiteks pakkuda poe arvelduskrediiti. Erply paketid on väga paindlikud, väiksematele ettevõtetele algavad hinnad 25 eurost kuus.
 

Kasuta gerilja mõtteviisi

Alati leidub kliente, keda sinu kaup huvitab, kuid kellele on takistuseks hind, mida nad kas ei suuda või ei taha korraga välja käia. Samuti ei taha klient pangast laenu võtta. Arvelduskrediit võimaldab selle summa jagada (näiteks aasta peale) igakuisteks tagasimakseteks.
Poe arvelduskrediit mitte ainult ei kasvata müüki, vaid tõstab ka kliendilojaalsust. Fitsmallbusiness’i andmeil suureneb tänu otsekrediidile kliendi keskmine ostusumma 120% ning ligi 2/3 ostjaist teeb tulevikus samast poest ostu, mis ületab 500 dollarit.
Erply tarkvara pakub arvelduskrediidi lahendust. See võimaldab kliendil tasuda oma ostude eest hiljem. Kaupmees saab seejuures ise valida, kellele ta arvelduskrediidiga müüb ja kellele mitte. Lisaks saab kassast saata mugavalt arve otse kliendi raamatupidaja e-mailile.
Poe otsekrediit on kasvav trend. Divido Financial Service’i andmeil kasvab Suurbritannias aastaks 2022 ostude finantseerimise turg praeguselt 9 miljardilt naelalt 12 miljardi naelani. Üks põhjus on kindlasti see, et tehnoloogilised lahendused (näiteks nutitelefoni abil) on teinud selle nii ostjale kui ka kaupmehele palju lihtsamaks.
Ei vasta tõele, et otsekrediiti taotlevad ainult väga halva krediidireitinguga inimesed või need, kelle sissetulek on üliväike. Ajakiri Consumers and Retail Credit UK tõestas selle kontseptsiooni ekslikkust. Selgus, et 59% vastanuist soovisid arvelduskrediiti mitte selle tõttu, et neil polnud ostuks piisavalt raha, vaid seepärast, et paremini jälgida oma igakuiseid kulutusi. Enamikul oli ka krediitkaart, aga nad soovisid hoida seda ettenägematuteks kulutusteks. Tõsi, küsitletud inimeste arv 798 ei ole piisav põhjapanevateks järeldusteks, kuid piisav, et täheldada trendi.
 

Mida kindlasti tähele panna?

Oluline, et annaksid krediidivõimalusest teada nii oma kodulehel kui ka poes, muidu ei tea kliendid seda küsidagi. Erinevalt pankadest on poe arvelduskrediidi intress 0 ning teenustasu väike. Võid anda ka esimeselt ostult allahindlust, et emotsiooni veelgi võimendada.
Muidugi võib kasutada ka krediidiettevõtte abi, kuid kui ressurssi jätkub ning majandustarkvara võimaldab, siis saab ka ilma kõrvalise abita. Tagatipuks annab see poele võimaluse veidi lisa teenida. Mõistagi kerkib riskide küsimus, kuid alusta väikeste sammudega.
Kui otsustad krediidifirma kasuks, siis veendu, et selle firma tingimused sinu äri ei lämmataks. Näiteks võib intress olla ostjale küll soodne, kuid kaupmehele võib kehtida 10% vahendustasu. Sel juhul saad 1000-dollariselt tehingult kätte vaid 900 dollarit.
Muidugi on rida küsimusi, mis tahavad läbimõtlemist.

  • Kuidas kontrollida inimese esitatud andmete (sissetulek, elukoht) tõesust? Kas selline infokogumine on kooskõlas seadustega? Kui kõrgeks seada sissetuleku piir? Kui paned selle liiga kõrgeks, siis krediidiliin ei käivitu. Kui aga sead liiga madalaks, siis meelitab see ligi õnnekütid, kes ei kavatsegi laenu tagasi maksta.
  • Teiseks, kas klient ikka saab selgelt aru, kui pika aja jooksul ning milliste osadena ta ostusumma tagasi maksab, ja milline on intress? Kuidas sa jälgid seda, kuidas klient tagasi maksab? Kuidas saata meeldetuletused neile, kes on tagasimaksega viivitanud? Ja mida teha nendega, kes keelduvad tagasi maksmast – kas anda nad üles inkassofirmale vms?

 

Kuidas tuleb appi Erply?

Üks võimalus on krediteerimisel aluseks võtta klientide ostuajalugu. Aga kas majandustarkvara on piisavalt võimekas, et näidata adekvaatselt, kui sageli ja kui suuri oste on üks või teine inimene teinud?
Erply tarkvara näitab kliendi ostuajalugu kassas. Kui klikid kliendi nimel, siis näitab programm profiili all ära arvelduskrediidi ja boonuspunktide jäägi ning külastuste arvu (sellel klikates avaneb tehingute loetelu, mille saab ka detailsemalt lahti võtta).
Loomulikult peaksid erilise hoolega kaaluma, kuidas arvelduskrediidi andmine mõjutab sinu äri tervikuna. Kui sul tekib probleeme maksete laekumisega, võib see võib mõjuda väga halvasti kogu su ettevõttele.
Aga nagu öeldud – üks samm korraga.

Registreeru

Similar posts that might interest you

Lugege, kuidas jaemüüjad Erplyt kasutavad

Halda tootekataloogi, täida tellimusi ja kontrolli müüki Erplyga

Erply PIM