Ettevõtte kuvandit ehk brändi ei loo pelgalt kaubamärk, vaid see on tegevuste kogum, kuidas oma äri iseendale, töötajatele ning klientidele kirjeldatakse.
Kui sa oma ettevõtte tegevust alles alustad, ei tea sa, millises suunas areng täpselt toimuda võib - võib juhtuda, et strateegiat tuleb mitmeid kordi muuta. Ehkki see ei pruugi tunduda komplikatsioone tekitava arenguna, on see ettevõtja jaoks siiski paras väljakutse sel põhjusel, et tarbija hindab ettevõtte puhul järjepidevust - 90% tarbijatest ootab brändilt kommunikatsioonis ühtset joont ja see on ootus, mida ei maksa eirata. Kuidas luua ja säilitada brändi identiteet, kui pole selge, milliseid muutusi võib ettevõte tulevikus läbi teha?
Inc.com soovitab eeskujuks võtta Apple´i, mis on turule toonud väga eriilmelisi tooteid – lauaarvutitest alates isesõitvate autodeni välja. Pikast tootenimekirjast hoolimata on alates ajast, mil kaks meest garaažis start-up´i käivitasid, tänaseks välja kasvanud lausa ikoonilise tähenduse saavutanud kaubamärk, mis pole kordagi valitud teelt eksinud.
Hea on juba tegevust alustades silmas pidada suurt pilti. Kliendid ei hooli teie ettevõttest, kuna teil on lahe toode, vaid nad hoolivad tootest ainult sel juhul, kui te suudate sellega nende elu mingil moel paremaks muuta. Tarbijani jõudmiseks peaks brändi poolt sõnastatav lubadus seda mõju selgitama.
Apple näiteks muudab kliendi elu paremaks tänu pakutavale innovatsioonile ja tehnoloogiale – olgu selleks siis värvikad arvutid ajal, mil ülejäänud kompuutrid olid hallid ja igavad, intuitiivseid kasutajaliidesed, viirusevabad programmid või isesõitvad autod, mis näevad head välja ning mida lisaks on kerge hooldada. Kõik rõhutab seda, et stiilne tehnoloogia aitab tarbija elu paremaks muuta.
Marketingdonut.co kirjutab, et bränding on väikeäride jaoks sama oluline, kui suurte korporatsioonide jaoks. Enamgi veel, nii mõnedki suured firmad püüavad näida pigem väikeste tegijatena, soovides sel viisil püüda kliente, kes eelistavad pigem kohalikku ettevõtjat, mitte suurfirmat. Ehkki paljud väikeettevõtete omanikud mõistavad brändi olulisust oma äri ülesehitamises, ei hoomata täpseid tagamaid - bränding pole pelgalt kaubamärk, vaid viis, kuidas oma äri iseendale, oma töötajatele ja klientidele kirjeldada.
Kui klient on pakutava toote ja teenusega emotsionaalselt seotud – ta jagab samu väärtusi ja uskumusi, mida brändki, tõstab see müüki ja aitab brändil eristuda. See viib omakorda kliendilojaalsuseni, tänu millele on võimalik tõsta müüki ning hoida hinda olukorras, kus konkurendid on sunnitud allahindlusi ja soodusmüüke tegema.
Bränding on palju enamat kui ettevõtte logo, selle stiil või värv - bränd peaks sarnaselt inimeselegi eristuma teistest oma iseloomu, kommete ja mõtteviisi poolest, selgitab Inc.com. Personaalsuseni aitavad jõuda mitmed küsimused nagu näiteks kuidas inimesed peaksid end teie toote kasutamisel tundma, kui teie kaubamärk oleks inimene, siis kuidas te teda kirjeldaksite ja kes võiks olla kaubamärgi kõneisikuks ning miks? Apple´le kui persoonile mõeldes kangastub intelligentne, stiilne ja lahe isiksus.
Shopify.com soovitab personaalsuse hindamiseks analüüsida ettevõtte poolt pakutavat ja turuolukorda - mida klient vajab nii emotsionaalsetest kui ratsionaalsetest vajadustest lähtuvalt. Loodav bränd peaks ettevõtet tutvustama, kliendibaasi ühendama ning aitama turul eristuda. Kaubamärki aitab positsioneerida seegi, kui mõelda, kes võiks sobida kaubamärgi kangelasteks.
Siis, kui on paigas brändi isiksus, saab välja valida värvid ja luua visuaali. Selleks tasub mõelda, kas kaubamärgile oleks pigem omane paks ja trendikas font, või pigem peenelt rafineeritud kiri? Kas kujundus peaks olema hõre ja õhuline, või tihe ja kirju? Need on tegelikult aspektid, mis tarbija jaoks reaalselt mõjutavad kaubamärgi isikupärast tunnetust, selgub uuringutest.
Loodav visuaal pole siiski kivisse raiutud – bränd võiks ja peaks arenema nagu Apple´gi puhul on ajas toimunud suur muutus - eesmärgiks on presenteerida brändi moel, mis sobib aega ehk kujundus, mis välja mõeldud 1970ndatel, pole täna enam kaasaegne.
Shopify.com hoiatab ühte ja sama sõnumit eri kanalites samal viisil kordamast. Selle asemel püüdke võtmesõnumid koos tööle panna, nii et need looksid ühtse terviku.
Ka teiste sõnumeid pole mõtet kopeerida – pole mõtet jäljendada suurte tegijate identiteeti, sest väikefirmana on lihtsam eristuva brändinguga köita kliente, kes eelistavad originaalset ja algupärast lähenemist. Seega seiske julgelt selle eest, mis on teie jaoks oluline. Kuna suuri firmasid takistab paindlik olemast bürokraatia ning keerukus tegevust paindlikult ja kiirelt muuta, tasub väikefirmadel kasutada eelisena ära võimalust kliendi ootustele kiiresti reageerida ja vastata.
Palun oodake hetk, ühendame teid meie klienditoega
Praegu on meil tavapärasest rohkem tööd. Palun jätke meile sõnum, ja vastame teile esimesel võimalusel!
Soovite veel informatsiooni Broneerige tasuta demo