Müügiaruanded ja statistika

5 min lugemist

Olgem ausad: tänapäeval tähendab ettevõtte juhtimine rohkem andmeid kui kunagi varem. Esmaspäeva hommikul ei taha keegi lõpututes Exceli tabelites ja vananenud aruannetes tuhnida – palju mugavam oleks, kui kogu vajalik info oleks kohe käepärast. Just seda hea müügipaneel pakubki – selge ülevaade, mis müüb, millised poed töötavad hästi ja kuidas kliendid maksavad. Kui tahad näha, kuidas see päriselt toimib, vaata kassasüsteemi lahendusi, mis annavad reaalajas ülevaate.

Müügiraportite näidis

Informatsiooni küllus

Numbrite ja raportite uputus võib kergesti üle pea kasvada, eriti kui neist pole tegelikult abi otsuste tegemisel. Kui sina alles üritad aru saada, mis eelmisel nädalal toimus, võivad konkurendid juba tänaste andmete põhjal tegutseda. Edu võti pole ainult andmetes – oluline on oskus neist kiiresti tegutseda. Et asjad lihtsamaks teha, kasuta laohalduse ja targema lao tarkvara võimalusi.

Miks reaalajas ülevaade loeb?

Kliendid liiguvad täna kiiresti – nad võivad leida su brändi sotsiaalmeediast, tulla poodi ja maksta viimase digilahendusega – kõik ühel päeval. Iga samm jätab maha väärtuslikku infot, aga kui sa neid punkte kohe kokku ei vii, jääb nii mõnigi võimalus kasutamata. Kaasaegsed makselahendused aitavad need andmed kohe kätte saada ja analüüsida.

Olen näinud, kuidas ettevõtjad on üllatunud reaalajas andmete põhjal: müügitipud võivad olla hoopis muul ajal, kui arvasid, edukaimad tooted asuvad ootamatutes kohtades ja klientide makse eelistused võivad vanu harjumusi muuta. Sellised teadmised võimaldavad kohe reageerida, mitte alles nädalaid hiljem, kui on juba hilja. Kui tahad näha, kuidas see erinevates ettevõtetes töötab, vaata erinevaid ärivaldkondi, kes on juba selle sammu astunud.

Müügipaneeli näidis

Targem laovaru ja maksed

Laovaruga enam "puusalt tulistada ei saa" – trendid muutuvad kiiresti ja see, mis täna popp, võib homme juba unustatud olla. Inventuur ja laohaldus aitavad alati kursis olla, mis liigub ja väldivad nii ülemäära suuri kui ka liiga väikseid laoseise.

Makseviisid on tähtsamad kui kunagi varem. Kui õiget valikut pole, võib klient lihtsalt minema jalutada. Kui tead, millised makselahendused müüki enim mõjutavad, saad kassakogemust optimeerida ja müüki kasvatada. Kui tahad teada, mis see kõik maksab, vaata hinnakirja ja leia endale sobiv lahendus.

Andmetest tegudeni: mis teeb edukad ettevõtted eriliseks?

Tulemused

Olen näinud ettevõtteid, kes vähendasid raiskamist, parandasid kliendirahulolu ja kasvatasid kasumit lihtsalt sellega, et jälgisid müügipaneeli iga päev ja jooksutasid kord nädalas paar olulist raportit. Üks jaekett avastas, et pood, mida peeti nõrgaks, oli tegelikult ühes tootekategoorias väga edukas. Teine parandas makseandmete põhjal kassaprotsessi ja nägi kohe, kuidas konversioon kasvas.

Kuidas alustada?

Sa ei pea olema andmegeenius, et moodsast müügiaruandlusest kasu saada. Alusta hommikut müügipaneeli vaatamisega. Tee regulaarselt raportid populaarsemate toodete, makseviiside ja tipptundide kohta. Nende teadmiste põhjal tee väikesi muudatusi – aja jooksul annavad need suured tulemused.

Lõpuks

Vana hea kõhutunde ja aegunud info järgi otsustamine on ajalugu. Õigete tööriistadega saad kiiremini otsustada, trendidega kaasas käia ja pakkuda klientidele paremat kogemust. Mida varem alustad, seda kiiremini tulemusi näed. Kui pole veel uurinud, mida müügipaneel sinu ettevõtte jaoks teha saab, siis nüüd on aeg. Vaata üle oma viimased numbrid, lase end üllatada ja lase andmetel järgmist sammu suunata. Rohkem ressursse leiad laohalduse, WMS-i ja inventuuri lehelt.