Avaldanud Erply tiim | 8-minutiline lugemine
Viis asja, mida sellest artiklist õpid
- Miks katkestustega süsteemid on jaekaubanduse suurim peavalu – ja mis tegelikult on kaalul sinu ettevõtte jaoks
- Kuidas käsitsi andmete "kokkulappimine" vaikselt ressursse kulutab ja meeskonna moraali mõjutab
- Milles Erply kassasüsteemi erineb NetSuite kasutajate jaoks (kogemusest räägib praktik)
- Päris lood jaekauplejatelt, kes on üle läinud ja mida nad õppisid
- Raskelt õpitud õppetunnid kõigile, kes kaaluvad kassasüsteemi integratsiooni
Kas tunned seda hetke, kui vaatad müügiaruannet ja numbrid lihtsalt ei klapi? Olen ise lugematuid õhtuid veetnud laoruumis, püüdes mõista, miks süsteem näitab 47 ühikut kaupa, mis tegelikult sai juba päevi tagasi otsa. See pole lihtsalt tüütu – see on kulukas. Iga tund, mille sinu meeskond kulutab "kummituslike" numbrite tagaajamisele, on tund, mida nad ei pühenda klientidele, uute töötajate koolitamisele või järgmise suure idee elluviimisele.
Olen seda lugu näinud ikka ja jälle: NetSuite saab tagatoas suurepäraselt hakkama, kuid kui asi puudutab suhtlust kassasüsteemiga, on see nagu "katkise telefoni mäng". Detailid lähevad kaduma, uuendused hilinevad ja personal peab informatsiooni ise "kokku lappima".
Katkestustega süsteemide tegelik hind
Olgem ausad – just nii näeb katkestustega süsteem päriselus välja.
Mary, kes juhib kolme butiiki Portlandis, alustas igat päeva sellega, et võrdles NetSuite’i aruandeid tegelikult toimunuga. Veebipoes "laos olevad" tooted olid ammu läbi müüdud. Kassas ilmusid aegunud kampaaniad. Ja tema meeskond – kes tahtis pakkuda personaalset teenindust – ei näinud, mida kliendid veebis ostnud olid.
"Tundus, nagu juhiksime kolme erinevat ettevõtet sama nime all," rääkis Sarah. "Mu juhatajad veetsid rohkem aega tabelites kui klientidega."
Ta pole üksi. Retail Systems Research andmetel nimetab 67% mitme kauplusega jaekaupmeestest katkestustega süsteeme suurimaks tööalaseks väljakutseks. Kuid varjatud kulud on palju sügavamad kui esmapilgul paistab:
- Läbipõlemine hiilib ligi. Kui targad ja motiveeritud inimesed peavad oma päevi veetma probleemide parandamisega, on neid raske motiveerida või üldse hoida.
- Kliendikogemus kannatab. Kui personal ei saa numbreid usaldada, kõhklevad nad. Selle asemel, et enesekindlalt aidata, vabandavad nad – ja kliendid märkavad seda.
- Kasv muutub keeruliseks. Iga uus pood või müügikanal tähendab rohkem käsitsi tööd ja rohkem vigu. Mis peaks olema saavutus, muutub hoopis peavaluks.
- Laoarvestus muutub oletamiseks. IHL Group hindab, et jaekaupmehed kaotavad aastas üle 1,1 triljoni dollari laoseisu puudujääkide või ülejääkide tõttu. Kui sinu laohaldus pole reaalajas müügiga seotud, teed otsuseid pimesi.
Miks enamik "lahendusi" ei lahenda tegelikku probleemi
Olen näinud, kuidas jaekaupmehed proovivad kõike: rohkem töötajaid andmete sisestamiseks, IT-abi vajavat vahevara, üha keerulisemaid tabelilahendusi. Need on vaid ajutised plaastrid. Andmed liiguvad ikka käsitsi – lihtsalt rohkemate inimeste või moodsamate tööriistade abil.
Halvim on see, et paljud hakkavad uskuma, et "nii lihtsalt ongi jaekaubanduses". Tegelikult ei pea nii olema – ja sina ei pea leppima.
Mida tähendab päris integratsioon
Olin esialgu skeptiline, kui kuulsin Erply kassasüsteemi ja NetSuite koostööst. Olen näinud liiga palju "saumatu" lubadusi, mis lõpuks pettumuseks osutuvad.
Kuid siis hakkasin kuulma lugusid nendelt, kes olid üle läinud:
- Reaalaeg on tõesti reaalne. Marcus juhib Colorado osariigis välikaupade poode. Suusahooajal peab tema meeskond täpselt teadma, mis kauplustes laos on. "Varem pidime enne kliendile lubamist kaupluste vahel helistama," rääkis Marcus. "Nüüd, kui Denveris müüakse viimane paar suurust 10 saapaid, teab NetSuite seda minutitega. See on muutnud kogu meie klienditeeninduse."
- Kohandatud integratsioon sinu vajadustele. Rachel, kes peab eritoitude keti poode, pidi aastaid käsitsi parandama kingikorvide ja komplektide hindu. "Olime pidevalt käsitsi parandamas, sest süsteem ei mõistnud meie äriloogikat," ütles ta. Erplyga sünkroniseeritakse kõik kohandatud väljad ja hinnareeglid korrektselt – enam pole vaja käsitsi lappida.
- Vigade käsitlemine, mis päriselt aitab. Enamik süsteeme ebaõnnestub vaikselt; märkad seda alles siis, kui aruanded on valed. Erply saadab igapäevased kokkuvõtted ja vealogid, nii et saad kohe teada, kui midagi vajab tähelepanu. Pole enam salapäraseid vigu ega lõputuid tugipileteid.
Integratsiooni seadistamine: mida oodata
Integratsiooni seadistamine algab kohandatud paketi paigaldamisega NetSuite’i – see sisaldab salvestatud otsinguid, kohandatud välju, skripte ja skriptide kasutuselevõttu. Erply tiim teeb kõik samm-sammult ära.
Pärast põhiseadistust testime kõiki äriprotsesse ja sünkroone, mis on onboarding’u käigus kokku lepitud. Kasutame päris andmeid ja olukordi, et olla kindel, et kõik toimib. Kui testid on läbitud, saad teha lõppkasutaja testimise. Kui oled rahul, on integratsioon ja Erply kontod kasutamiseks valmis.
Integratsiooni KKK: mida jaekaupmehed tegelikult teada tahavad
- Kas see töötab ajakavaga? Jah. Vaikimisi toimub sünkroonimine iga 15 minuti järel, aga vajadusel saab seada kuni iga 5 minuti tagant.
- Kas vajab kolmanda osapoole süsteemi? Ei, see on otsene integratsioon.
- Kus integratsioon töötab? See on Erplys mikroteenus, mis kasutab NetSuite RESTlet skripte. Töötab nii NetSuite’is kui Erplys.
- Kas kasutatakse REST või SOAP API-sid? Ainult RESTletid.
- Kas saan vigu ja sünkrooni jälgida? Jah, igapäevased vealogid saadetakse sinu valitud e-posti aadressile.
- Kas uue poe avamisel võib sünkroonimine maha jääda? Ei, uue poe avamisel on tootesünkrooni HQ-st juba tehtud.
- Kas saan andmete kaardistust ise muuta? Kaardistus lepitakse Erplyga kokku seadistamisel. Hilisemad muudatused teeb Erply tiim.
- Kas saame kaardistusse loogikat lisada? Jah, loogika lepitakse kokku projektifaasis. Hilisemad muudatused teeb Erply.
- Kas kasutatakse NetSuite concurrency't? Jah, ja järgib NetSuite’i concurrency piiranguid.
- Kas Erply piirab API päringuid? Erplyl on kõrged API piirangud; tavaliselt jõutakse enne NetSuite’i limiidini.
- Kas seadistate kõik esmalt sandbox’is? Jah, alati ühendame esmalt Erply HQ sandboxi NetSuite sandboxiga.
- Kas Erply teeb paigalduse nii sandbox’is kui produktsioonis? Jah, sujuva ülemineku tagamiseks.
- Kas kasutatakse NetSuite sisemisi ID-sid? Jah, see tagab korrektse kaardistuse ja ülekande sandboxist produktsiooni.
- Kui sünkroonimine jääb maha, kas Erply saab seda kiirendada? Tavaliselt on viivitus tingitud NetSuite’i concurrency piirangutest, mitte Erply süsteemist.
- Kas saan ligipääsu lähtekoodile/skriptidele? Ei, kuid logide ja toe kaudu on täielik läbipaistvus.
- Kas kasutatakse salvestatud otsinguid ja SuiteScripte? Jah, need viiakse üle sandboxist produktsiooni.
- Kas uued väljad liiguvad sandboxist produktsiooni? Jah, kõik vajalikud väljad luuakse produktsioonis enne tööle hakkamist.
- Millises järjekorras arendada sünkroone? Alusta klientidest, seejärel tarnijad, tooted, hinnakirjad, laodokumendid, ostu- ja müügidokumendid. Kampaaniad, kasutajad, süsteemiseaded, aruandlus, dashboardid ja GoERP rakendused pole selle ühendusega toetatud.
Kliendi- ja tooteintegratsiooni detailid
- Kas NetSuite’i kohandatud kliendiväljad saab Erplysse sünkroniseerida? Tavaliselt jah – anna teada, mida vajad, analüüsime ja teeme ära.
- Kas kliendi sünk töötab mõlemas suunas? Jah. Uued kliendid mõlemas süsteemis ilmuvad teise tavaliselt minutitega.
- Kas toodete sünk on ühesuunaline? Jah. NetSuite on toodete põhiallikas, uuendused liiguvad NetSuite’ist Erplysse.
- Kuidas sünkida ainult osa tooteid? Kasuta välja või välistustabelit, et määrata, millised tooted liiguvad.
- Kaua võtab uute toodete sünk aega? Määratakse seadistuse käigus. Uute poodide puhul sünkivad kõik tooted avamisel.
- Kas saame kasutada samu tootekoodid? Jah. Erply toetab pakendi UPC-sid, nii et NetSuite’i karbitaseme UPC saab kaardistada Erply pakendile.
- Kuidas on koosluste ja komplektidega? Erplys on vaja kooslustooteid, et laokoguseid õigesti kajastada; praegu kasutatakse komplekte.
- Kas NetSuite’is on vaja teha muudatusi toote tasemel? Selgub kaardistuse käigus.
Mida see sinu ärile tähendab
kassasüsteemi ja ERP ühendamine pole ainult aja kokkuhoid. See annab kindluse teha otsuseid ajakohase, täpse info põhjal. Sa näed trende varem, laiened ilma tavapäraste peavaludeta ja su meeskond saab keskenduda sellele, mis päriselt loeb: ettevõtte kasvatamisele.
Suurematele jaekettidele on see eluliselt tähtis. Kasvavatele ettevõtetele tähendab õige lahendus sujuvat skaleerumist, mitte valulikke ümberkorraldusi.
Enne kui muudatusi teed, küsi endalt:
- Kas saan seda näha oma andmetega enne, kui midagi allkirjastan?
- Kas süsteem peab vastu ka kõige kiirematel päevadel?
- Mis on plaan sujuvaks üleminekuks?
- Kes aitab, kui midagi juhtub?
- Kas see toimib ka siis, kui kahekordistan kaupluste või kanalite arvu?
Lõpumõtted
Jaekaubandus on niigi keeruline. Sinu süsteemid ei tohiks seda veel raskemaks teha. Olen näinud, mis juhtub, kui kassasüsteemi ja ERP lõpuks koostööd teevad: rohkem aega klientidele, vähem koristamist ja motiveeritud meeskond.
Kui oled uudishimulik, ära usu ainult minu sõnu. Broneeri konsultatsioon, kasuta oma andmeid ja näe, mis on võimalik. Erply 60-päevane tasuta prooviperiood annab võimaluse kõike testida enne otsuse langetamist.
Kui oled jaekaubandustehnoloogias uus, alusta põhitõdedest: Mis on jaekaubandus? Teadlikumad otsused sünnivad siis, kui tunned valdkonda.
Jaekaubandusmaailm muutub kiiresti. Need, kes annavad oma inimestele parimad tööriistad, võidavad – mitte need, kes lepivad katkiste süsteemidega.
Lisalugemist ja allikad:
Soovid veel lugusid ja praktilisi nõuandeid jaekaubanduse esirindest? Liitu minu uudiskirjaga ja saa strateegiaid, mida päriselt kasutada saad.